Bon dia bloggers o potser bona tarda… Avui us vinc a parlar sobre un tema emocionant! L’organització de les meves classes! Realment el tema és molt interessant, però els meus anys d’aprenentatge no ho han estat tant…
Suposo que com a la majoria de vosaltres, m’han educat utilitzant el mètode deductiu, suposo que pel professorat és el mètode més còmode: primer expliquen el temari, després fem exercicis relacionats amb el tema i per si encara no en teníem prou… DEURES.
He d’admetre però que les classes a l’acadèmia d’anglès eren moltíssim millor que a l’escola. Sempre tenia ganes d’anar-hi!! Començàvem la classe jugant a un o dos jocs, sí, és cert que érem menys infants, però hi ha jocs en què hi pot jugat tota una classe de l’escola… En fi, primer jugàvem a algun joc, normalment amb els jocs reforçàvem allò que havíem tractat en anteriors classes i sobretot practicàvem molt la llengua oral. Després dels jocs que ja ens ocupaven la primera mitja hora de classe, la professora ens explicava el nou temari i fèiem dos o tres exercicis a classe abans de marxar a casa. Realment m’encantaven aquelles classes, com les trobo a faltar…
I, bé, vaig arribar a la universitat i em vaig trobar amb classes totalment teòriques, TOT teoria en la majoria de les assignatures des de les 8.30 h… Havent-me d’adaptar així a anar a dormir tard i a haver de llevar-me dues hores abans de començar les classes. Un drama total!
Per desgràcia mai he tingut la sort de poder participar en treballs basats en projectes, però crec que m’hagués encantat! Fomenta molt el treball en equip i la creativitat, la qual cosa mai s’ha fet en escoles tradicionals.
I crec que això és tot.
Ens veiem aviat!!